♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️♾️
അധ്യാപകരും രക്ഷിതാക്കളും ചോദിക്കുന്നു:
" പ്രൈമറി ക്ലാസുകളിലെ കുട്ടികളുടെ മനസ്സിന് ഇണങ്ങുന്ന നിലവാരത്തിന് യോജിച്ച വീണ്ടും വായിക്കാൻ പ്രേരിപ്പിക്കുന്ന ഇംഗ്ലീഷ് കഥാ പുസ്തകങ്ങൾ ഉണ്ടോ? "
ഉണ്ടായിരുന്നെങ്കിൽ എന്ന് ആഗ്രഹിക്കുന്നവർക്ക്
റീഡിയ ബുക്ക് ക്ലബ്ബിലൂടെ 8 അത്ഭുത പുസ്തകങ്ങൾ സ്വന്തമാക്കാം.
✅✅✅✅✅✅✅✅
എന്താണ് ഈ പുസ്തക സെറ്റിൻ്റെ പേര് ?
അത്ഭുതകരമായ വാക്കുകളുടെ ലോകം
എത്ര പുസ്തകങ്ങൾ?
- എട്ട് പുസ്തകങ്ങൾ
എങ്ങനെയുള്ള പുസ്തകങ്ങൾ?
🌷ഭാവനയുടെ ആകാശം തുറന്നിടുന്ന രചനകൾ
🌷 ചെറിയ വാക്യങ്ങൾ
🌷 ലളിതമായ ഭാഷ
🌷 അത്യാകർഷകമായ ചിത്രങ്ങൾ
🌷 ഭാഷാ സ്വാംശീകരണത്തെ ശക്തമാക്കുന്ന ഉള്ളടക്കവും അവതരണവും
🌷 കുട്ടികൾ ഏറെ ഇഷ്ടപ്പെടുന്ന ബാലസാഹിത്യ രചയിതാക്കൾ തയ്യാറാക്കിയത്
🌷 വായിച്ച് കേട്ട് ആസ്വദിക്കാനും തനിയെ വായിച്ച് ലയിക്കാനും പറ്റിയവ
🌷 ആശയ ഗ്രഹണ വായനയെ പിന്തുണയ്ക്കുന്ന രചനകൾ
🌷 കഥകളുടെ ലോകം
അത്ഭുതങ്ങളുടെ ഒരു കൂട്.
പുസ്തകം സ്വന്തമാക്കാൻ എന്താണ് ചെയ്യേണ്ടത് ?
റീഡിയ ബുക്ക് ക്ലബ്ബിൽ അംഗമാവുക
റീഡിയ ബുക്ക് ക്ലബ്ബിൽ അംഗമാകുന്നത് കൊണ്ട് എന്താണ് പ്രയോജനം?
1️ 800 രൂപ മുഖവിലയുള്ള Wonder Books 25% കിഴിവിൽ ലഭിക്കും
2️ ബുക്ക് ക്ലബ്ബ് അംഗങ്ങൾക്ക് തപാൽ ചാർജ് സൗജന്യമായിരിക്കും.
3️ പത്ത് സെറ്റ് വണ്ടർ ബുക്കുകൾ ഓർഡർ ചെയ്തു ബുക്ക് ക്ലബ് അംഗങ്ങൾക്ക് ഒരു സെറ്റ് അത്ഭുത പുസ്തകങ്ങൾ സമ്മാനം
* എങ്ങനെയാണ് റീഡിയാ ക്ലബ്ബിൽ അംഗമാകേണ്ടത്?*
- വാട്സാപ്പ് ഗ്രൂപ്പ് ലിങ്കിലൂടെ ചേരുക. താഴെയുള്ള മഞ്ഞക്കുറിപ്പിൽ ക്ലിക്ക് ചെയ്യൂ. (രണ്ടാമത്തേതിൽ )
റീഡിയ ബുക്ക് ക്ലബ് 1
1️⃣ എന്നാൽ Wonder Books പ്രസിദ്ധീകരിക്കുക?
🟰 നവംബർ 8 ന്
2️⃣ എത്ര രൂപ അടയ്ക്കണം?
🟰 8 പുസ്തകങ്ങൾ അടങ്ങിയ സെറ്റിൻ 800 രൂപ മുഖവില. ബുക്ക് ക്ലബ്ബ് അംഗങ്ങൾ 600 രൂപ മാത്രം അടച്ചാൽ മതി
3️⃣ എങ്ങനെയാണ് പണം അടക്കേണ്ടത്?
🟰 9633482216 ഈ നമ്പരിൽ ഗൂഗിൾ പേ ചെയ്താൽ മതി.
🟰 ഗൂഗിൾ പേ ചെയ്ത അതേ നമ്പർ തന്നെയാണ് റീഡിയ കിഡ് ലിറ്റ് വാട്സാപ്പ് നമ്പർ.- അതിലേക്ക് പുസ്തകം ലഭിക്കേണ്ട ആളുടെ *പൂർണമായ പേര്,
- തപാൽ വിലാസം,
- ജില്ല,
- പിൻ,
- ഫോൺ നമ്പർ എന്നിവ അയക്കണം. പണം അടച്ചതിൻ്റെ സ്ക്രീൻ ഷോട്ടും.
🟰 ഇത്രയും ചെയ്തു കഴിയുമ്പോൾ റീഡിയ ബുക്ക് ക്ലബ്ബിൽ നിന്നും നിങ്ങൾക്ക് ഒരു സന്ദേശം ലഭിക്കും. അതിൽ രജിസ്റ്റർ നമ്പർ ഉണ്ടാകും. രജിസ്റ്റർ ചെയ്ത ക്രമനമ്പർ) തുടർന്നുള്ള ആശയ വിനിമയത്തിന് ആ നമ്പർ സൂക്ഷിച്ചു വക്കുക.
4️⃣ എന്ന് വരെ പണം അടയ്ക്കാമോ?
🟰ബുക്ക് ക്ലബ്ബ് അംഗങ്ങൾക്ക് മാത്രമുള്ള കോപ്പികളാണ് അച്ചടിക്കുന്നത്. ഒക്ടോബർ 10 വരെ പണം അടയ്ക്കാൻ സമയം ഉണ്ടാകും .
- കഴിവതും അവസാന തീയതി വരെ കാത്തിരിക്കുക.
5️⃣ പുസ്തകം എങ്ങനെയാണ് എത്തിക്കുക?
🟰 പോസ്റ്റ് ഓഫീസ് മുഖേനയാണ് എത്തിക്കുക. അയക്കുന്ന ദിവസം തന്നെ നിങ്ങൾക്ക് മെസേജ് നൽകുന്നതാണ്.
6️⃣ എത്ര പുസ്തകങ്ങൾ, പേരുകള്?
🟰8 Wonder Stories ✨
A set of English storybooks for *primary school kids*
1. The Pappad Ship
2. The Naughty Ant
3. Who Scored the Goal?'
4. The Magic Discus
5. Our Feathered Friends
6. One ... two... three Camera rolling
7. The Crow's Fishing Adventure
8. The Round Face
7️⃣ മുഴുവനും ഇംഗ്ലിഷിലാണോ?
🟰 അതെ പൂർണമായും, കോഡ് സ്വിച്ചിംഗ് രീതിയല്ല
8️⃣ 10 സെറ്റ് ഒന്നിച്ചെടുത്താലുള്ള സമ്മാനം?
🟰 10 സെറ്റ് ഒന്നിച്ചെടുത്താൽ ഒരു സെറ്റ് സമ്മാനം എന്ന് നേരത്തെ പറഞ്ഞിരുന്നു. അതിൽ മാറ്റമില്ല. അധ്യാപകർക്ക് കൂട്ടുചേർന്നോ രക്ഷിതാക്കൾക്ക് കൂട്ടായൊ ഒരു ക്ലാസിലേക്കോ സ്ഥാപനത്തിനോ ഈ സൗകര്യം പ്രയോജനപ്പെടുത്താം.
സ്കൂളിൻ്റെ പേരിൽ ബില്ല് തരുമോ
- അതിന് ക്രമീകരണം ഏർപ്പെടുത്തുന്നതാണ്.
ചോദ്യം- "എൻ്റെ ഫോണിൽ ഗൂഗിൾ പേ ഇല്ല. മറ്റൊരാളുടെ ഫോണിൽ നിന്ന് പണം അടച്ചാൽ മതിയോ?
- മതി, സ്ക്രീൻ ഷോട്ട്, വിലാസം ,പിൻ കോഡ്, ഫോൺ നമ്പർ എന്നിവ റീഡിയക് അയക്കണം
ചോദ്യം - ഞാൻ മൂന്നാം ക്ലാസിലാണ് പഠിപ്പിക്കുന്നത്. മൂന്നാം ക്ലാസുകാർക്ക് ഈ പുസ്തകങ്ങൾ പറ്റുമോ?
- ഒന്നു മുതൽ നാല് ക്ലാസുവരെയുള്ളവർക്കാണ് wonder books
അനുബന്ധം
1. Story Reading Strategies in second language acquisition (SLA).
Here’s a structured set of story reading strategies that teachers and parents can use to maximize the language learning benefits of storybooks in second language acquisition (SLA).
Story Reading Strategies in SLA*
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
1. Pre-Reading Strategies (Before Reading)
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
- Picture Walk : Flip through illustrations, ask learners to predict the story.
- Pre-teach Key Vocabulary: Introduce a few important words (not too many).
- Connect to Prior Knowledge : Ask learners if they have had similar experiences.
- Set a Purpose : Tell learners what to look for (e.g., “Let’s find out how the rabbit solves the problem”).
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
2. While-Reading Strategies (During Reading)
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
- Think-Alouds: Teacher/parent models comprehension by saying thoughts (“Hmm… I think the wolf is planning something”).
- Interactive Questions: Pause to ask “What happens next?” or “Why is he sad?”.
- Use of Voice & Expression : Change tone, pace, and volume to bring characters alive.
- Gestures & Visual Support : Point to pictures, act out actions, use realia (props).
- Choral Reading / Echo Reading : Children repeat or read aloud with the teacher.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
3. Post-Reading Strategies (After Reading)
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
- Story Retelling: Learners retell orally, with sequence cards, or simple drawings.
- Role-Play / Dramatization : Act out the story or parts of it.
- Extension Activities : Change the ending, Write a letter to a character, Make a comic strip version...
- Discussion: Talk about values, feelings, or lessons in the story.
- Language Focus: Highlight useful words, phrases, or grammar naturally (without heavy correction).
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴
4. Independent & Repeated Reading
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴🔴🔴
- Encourage children to re-read familiar books.
- Use paired reading (strong reader + weaker reader together).
- Promote “read along” audio books for home practice.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴🔴🔴
5. Code-switch strategically: explain difficult parts in the first language, but keep most input in the second language.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴🔴🔴
- Encourage learners to compare how the same idea is expressed in both languages.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴🔴🔴
6. Scaffolding for Different Levels
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🔴🔴🔴
- Beginners : More pictures, gestures, repetition, and simplified retelling.
- Intermediate learners : Prediction, discussion, creative rewriting.
- Advanced learners: Critical analysis, cultural comparisons, and extended writing.
2. Role of Storybooks in Second Language Acquisition
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🌷
1. Input and Comprehension
- Stephen Krashen’s Input Hypothesis (1985) emphasizes that learners acquire language when exposed to comprehensible input slightly above their current level (i+1).
- Storybooks provide this naturally: illustrations, repetitive structures, and predictable plots help learners understand and process new language.
- Bilingual or picture storybooks further scaffold comprehension.
2. Vocabulary and Grammar Development
- Nagy & Herman (1987) highlight that extensive reading contributes significantly to incidental vocabulary acquisition.
- Storybooks introduce both high-frequency and low-frequency words in context, aiding long-term retention.
- Learners are repeatedly exposed to authentic grammar patterns (e.g., verb tenses, questions, narrative sequencing) without explicit teaching.
3. Sociocultural and Interactive Learning
- Vygotsky’s Sociocultural Theory (1978) suggests learning occurs through social interaction in the Zone of Proximal Development (ZPD).
- Shared reading, story retelling, and dramatization create opportunities for scaffolded interaction between teacher/parent and learner.
- Learners co-construct meaning, negotiate understanding, and practice communicative skills.
4. Motivation and Affective Factors
- According to Krashen’s Affective Filter Hypothesis (1982), lower anxiety and higher motivation facilitate language acquisition.
- Storybooks engage emotions, imagination, and curiosity, which reduce stress and make the second language enjoyable.
- Ellis (1997) notes that positive emotional engagement enhances retention and fluency.
5. Cultural and Pragmatic Competence
- Storybooks reflect the cultural values, idioms, humor, and worldviews of the target language.
- Byram (1997) stresses intercultural competence as a key component of language learning; stories provide a safe context to explore culture.
- Learners acquire not just words but also pragmatic knowledge—how language is used in real-life contexts.
6. Cognitive and Literacy Skills
- Bruner (1986) highlights the role of narratives in shaping thought and organizing experience.
- Stories promote higher-order thinking: predicting, inferring, comparing, and problem-solving.
- They strengthen literacy skills that transfer across languages (e.g., sequencing, decoding, comprehension strategies).
*Key References*
Bruner, J. (1986). Actual Minds, Possible Worlds. Harvard University Press.
Byram, M. (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Multilingual Matters.
Ellis, R. (1997). Second Language Acquisition. Oxford University Press.
Krashen, S. (1982/1985). Principles and Practice in Second Language Acquisition. Pergamon.
Nagy, W., & Herman, P. (1987). Breadth and depth of vocabulary knowledge: Implications for acquisition and instruction. Lawrence Erlbaum.
Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society. Harvard University Press.
✨ Storybooks act as a multi-dimensional tool in SLA—providing comprehensible input, motivating learners emotionally, supporting interaction, and building both linguistic and cultural competence.
3. Choosing the right storybook
is one of the most critical steps for successful language learning.
A well-chosen book can be an entry point into a world of language, while a poorly chosen one can lead to frustration and disengagement.
✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
Here are key criteria to consider when selecting a storybook for your students.
1. Match the Language Level (The "Just Right" Challenge)
- Find the "Sweet Spot": The ideal book is one that is slightly above the students' current language level . This concept, known as " comprehensible input" in second language acquisition, ensures the book is challenging enough to introduce new vocabulary and structures without being so difficult that it causes frustration . A good rule of thumb is that students should understand about 95% of the words on the page with minimal assistance.
- Look for Repetitive and Patterned Text : For younger or beginner students, choose books with predictable phrases, rhyming text , or a recurring structure. This repetition helps them memorize new words and sentences naturally, building confidence as they can predict what comes next.
- Assess Sentence Complexity : Check the length and complexity of sentences. For beginners, simple, clear sentences are best. Avoid books with long, complicated sentences or a lot of figurative language and idioms, which can be confusing for a non-native speaker
2. Consider Age and Interest Level Content Relevance :
- The book's theme should be relatable and engaging for the students' age group. A story about a child starting school, a friendship issue, or a fun adventure is more likely to capture their attention than a story about a complex historical event or adult-themed issues.
- Student Interests : If possible, consider the students' personal interests. If a group of students is fascinated by animals, space, or dinosaurs, finding a storybook on that *topic will dramatically increase their motivation* and engagement.
- Cultural Context : While it's important to expose students to different cultures, a book's cultural context should not be so foreign that it requires constant explanation. Choose stories with concepts and characters that students can connect with, even if they are set in a different part of the world.
3. Evaluate the Visuals and Design
- Rich,Supporting Illustrations : For primary students, the illustrations are
just as important as the text. They should be clear, colorful, and directly support the story's plot. The visuals should provide clues to the meaning of new words and help students follow the narrative, even if they don't understand every word. - Text-to-Illustration Ratio: Ensure the amount of text on each page is manageable. Pages with a lot of white space and a few lines of large text are less intimidating for young readers.
- സംവേദനാത്മക ഘടകങ്ങൾ: ഫ്ലാപ്പുകൾ, വ്യത്യസ്ത ടെക്സ്ചറുകൾ അല്ലെങ്കിൽ പോപ്പ്-അപ്പുകൾ പോലുള്ള സംവേദനാത്മക ഘടകങ്ങളുള്ള പുസ്തകങ്ങൾക്കായി തിരയുക. ഈ സവിശേഷതകൾ *വായനയെ ഒരു മൾട്ടി-സെൻസറി അനുഭവമാക്കി* മാറ്റുകയും പുസ്തകത്തെ ഒരു സ്കൂൾ ടാസ്കിനേക്കാൾ രസകരമായ ഒരു കളിപ്പാട്ടമായി തോന്നിപ്പിക്കുകയും ചെയ്യും.
4. വായനാക്ഷമതയും ശബ്ദ നിലവാരവും. ഉറക്കെ വായിക്കുക :
താളവും ഒഴുക്കും : ക്ലാസ് മുറിയിൽ ഉപയോഗിക്കുന്നതിന് മുമ്പ് പുസ്തകം സ്വയം ഉറക്കെ വായിക്കുക. ഭാഷാ പഠനത്തിനുള്ള ഒരു നല്ല കഥാപുസ്തകം ഉച്ചത്തിൽ വായിക്കുമ്പോൾ നല്ല താളവും ഒഴുക്കും ഉണ്ടായിരിക്കണം . ഇത് അധ്യാപകന് ശരിയായ ഉച്ചാരണം മാതൃകയാക്കാനും വിദ്യാർത്ഥികൾക്ക് ഇംഗ്ലീഷിന്റെ ശബ്ദങ്ങൾ അനുകരിക്കാനും എളുപ്പമാക്കുന്നു.
കഥാപാത്രങ്ങളുടെയും ശബ്ദങ്ങളുടെയും വൈവിധ്യം: വ്യത്യസ്ത ശബ്ദങ്ങൾ ഉപയോഗിക്കാൻ അധ്യാപകനെ അനുവദിക്കുന്ന വിവിധ കഥാപാത്രങ്ങളുള്ള കഥകൾ തിരഞ്ഞെടുക്കുക. ഇത് വായനയെ ചലനാത്മകമായി നിലനിർത്തുകയും കഥാപാത്രങ്ങളെ വേർതിരിച്ചറിയാൻ വിദ്യാർത്ഥികളെ സഹായിക്കുകയും ചെയ്യുന്നു.
ഈ ഘടകങ്ങൾ ശ്രദ്ധാപൂർവ്വം പരിഗണിക്കുന്നതിലൂടെ, ഭാഷ പഠിപ്പിക്കുക മാത്രമല്ല, നിങ്ങളുടെ വിദ്യാർത്ഥികളിൽ വായനയോടും കഥപറച്ചിലിനോടുമുള്ള ആജീവനാന്ത സ്നേഹം വളർത്തിയെടുക്കുന്ന ഒരു കഥാപുസ്തകം നിങ്ങൾക്ക് തിരഞ്ഞെടുക്കാൻ കഴിയും.
No comments:
Post a Comment